Resultater
Alle områder | » | Telemark | » | Mogeleg fallos-stein. | » | Fallosstein under Geitnetten | » | 12.09.2011 (9. klasse) |
Deltaker: | Gimle skule |
Utført av: | 9. klasse |
Område: | Mogeleg fallos-stein. (Fyresdal, Telemark) |
Kulturminne: | Fallosstein under Geitnetten |
Dato: | 12.09.2011 |
Type kulturminne:
Mogeleg fallosstein
Gårds- og bruksnummer:
32/1
Når er kulturminnet fra?:
Usikkert. Men er omtala i dokument frå slutten av 1600-talet
I hvilken periode var det i bruk?:
Er og har vore ein grensestein.
Klassetrinn for barn som var med:
9. klasse
Antall personer:
14
Antall dugnadstimar:
14
Hvilken funksjon hadde og har det?:
Fallossteinen har fungera som ein grensestein. Pr dags dato er den ein del av grenselinja mellom kun to eigedomar. Frå gamalt av har det vore fleire eigedomar som hadde grense til steinen. Det var "svært" å ha eigedom som grensa til steinen. Det snakkas om ein eigedom som vart "kila opp" mot steinen for å ha grense innat. Det ser ein av kartet, då denne eigedomen har ein merkeleg spiss som tidlegare gjekk heilt opp til Fallossteinen.
Beskriv hva som er gjort:
Vi starta med å finne ut kvar steinen stod heilt eksakt. Ingen av grunneigarane i området, eller dei som jakta i terrenget hadde sett den omtala steinen. Men på aldersheimen fann vi ein kar som meinte han hadde sett den. Ut i frå Sigurd Mohus si forklaring og grensene på GPS'en fann vi steinen. Den ligg slik til at det er ikkje så veldig naturleg å ta turen dit, så det var ikkje så rart at ingen hadde lagt merke til den. I september reiste klassa på tur og fant etter litt leiting steinen. Vi tok bilete og merka steinen inn på kartet.
I november var vi oppatt for å merke ein veg bort til Fallossteinen. Eit godt stykke på veg kan vi bruke ei eksisterande turløype. Når vi måtte gå av denne gjekk vi fyrst opp løypa heilt fram til steinen. Så merka og rydda vi den vegen vei meiner det er greiast å gå. Det kan vere aktuellt å flyte litt på denne vegen neste år. Det kan også vere aktuellt å merke veg frå Fallossteinen og ned til bygda, slik at vi kan få ei rundløype.
Utanom den praktiske delen som har skjedd i skogen har elevane jobba ein del med kart på førehand, for å gjere seg opp ei meining om kvar vi skulle leite. På bakgrunn av intervjuet med Gunnar Gjermundson Nesland og praten med Sigurd Moghus, samt grensekart.
Dei har også laga ein presentasjon til open dag på skulen. Her har dei forklart kva ein Fallosstein er, lagt inn den digitale lydfila og presentert bilder frå turane rundt Geitnetten.
Prosessen rundt avtaler med grunneigarar er det lærar som har stått for, men elevane har heile tida vore teke med i prosessen.