Vatn i biletkunsten
Veiledning
Valg for denne aktiviteten: Hovedside
Les veiledning
Legg inn data
Vis resultater
Bakgrunnsstoff
Læreplanmål
Føremål
- Bli merksame på dei visuelle kvalitetane ved vatn
- Bli kjende med bilete, fotografi, film med vatn
som tema
- Sjølve måle, teikne, fotografere og lage bilete
med materiale frå naturen
Samarbeidspartar
Kunstforeining, museum, lokal målarklubb eller
fotoklubb, foreldre eller andre som er amatørmålarar
Utstyr
Papir og fargar, måling og penslar, eventuelt
staffeli, lerretspanná eller akvarellpapir, oljefargar,
akvarellfargar, treplate som underlag for akvarellpapiret, målarteip
til å feste papiret med, biletstoff,
teiknestiftar, reproduksjonar og kunstbøker.
Gjennomføring
La elevane velje seg ein plass ved vatnet, bekken
eller sjøen som dei tykkjer er fin. La dei velje seg
eit utsnitt dei vil måle, gjerne ved å bruke ei
pappramme som «søkjar« for lettare å velje seg eit
biletutsnitt. La elevane bruke oljefargar til å feste
naturen på lerretspannaet. Elevane kan også prøve seg
med akvarellfargar.
Mål eller teikn naturen på ulike årstider. Prøv å
framstille motiva så «korrekte» (dokumenterande)
som mogleg, og bruk i tillegg ei meir fri framstilling.
Jamfør gjerne framstillingane med framstillingar som
kjende kunstnarar har av stader, og diskuter om dei
har lagt vekt på å vere dokumenterande eller har hatt
eit meir fritt uttrykk.
Studer aktuelle bilete av vatn (måla av til dømes
Monet). Drøft gjerne skilnaden mellom den måten
som nasjonalromantikarane og ekspresjonistane
skildrar vatn på. Sjå lenker til
bilete av vatn i bakgrunnsstoffet.
På den same måten kan ein arbeide med film og
fotografi. La også elevane prøve å lage bilete med
materiale dei finn ute i naturen, eller som ein
kombinasjon av måling og materialbilete.
Av ferdige bilete kan ein lage ei utstilling, til
dømes i samband med andre arrangement på skulen.
Eller bileta kan hengjast opp i aktuelle lokale i
bankar, forretningar eller kommunehuset. Ein kan også
arrangere ei eiga utstilling for eventuelt sal av bileta.
Tips og idear
Av både pedagogiske og økonomiske grunnar
kan det vere aktuelt å la elevane arbeide med
«avgrensa palett», det vil seie at dei berre får grunnfargar
(gult, blått og raudt og eventuelt kvitt). Dei må då
blande dei andre fargane sjølve, og det er fullt mogleg
både når det gjeld akvarellfargar og oljefargar. Elevane
kan lage eigne staffeli og papir m. m.
|