Sjekk skolematen - resultater
Forskningskampanjen 2018 / Forskningskampanjen 2011
Alle deltakarar | » | Vestland | » | » |
Alle spørsmål
Hva spiste du til lunsj i dag? | ||||
Ingenting | 0% | (0) | ||
Brød, knekkebrød eller rundstykker | 50% | (5) | ||
Frukt | 20% | (2) | ||
Grønnsaker | 0% | (0) | ||
Salat | 0% | (0) | ||
Yoghurt | 10% | (1) | ||
Nudler | 10% | (1) | ||
Kornblanding | 20% | (2) | ||
Varmmat | 0% | (0) | ||
Middagsrester | 0% | (0) | ||
Pizza | 0% | (0) | ||
Bolle, kake eller vaffel | 60% | (6) | ||
Nøtter | 0% | (0) | ||
Annen mat | 0% | (0) | ||
Hvor mange av hver brødtype? | ||||
Fint brød eller rundstykke | 0% | (0) | ||
Mellomgrovt brød eller rundstykke | 75% | (3) | ||
Grovt brød eller rundstykke | 0% | (0) | ||
Knekkebrød | 25% | (1) | ||
På hvor mange skiver, knekkebrød eller rundstykker hadde du: | ||||
Smør | 100% | (3) | ||
Hvitost | 33% | (1) | ||
Brunost | 0% | (0) | ||
Kjøttpålegg (skinke, salami osv) | 67% | (2) | ||
Fiskepålegg (makrell, kaviar osv) | 0% | (0) | ||
Leverpostei | 0% | (0) | ||
Egg | 0% | (0) | ||
Søtt pålegg (syltetøy, sjokoladepålegg osv) | 0% | (0) | ||
Annet pålegg | 0% | (0) | ||
Hva slags frukt spiste du? | ||||
Eple | 50% | (1) | ||
Pære | 0% | (0) | ||
Banan | 0% | (0) | ||
Appelsin | 0% | (0) | ||
Druer | 50% | (1) | ||
Kiwi | 0% | (0) | ||
Annen frukt | 0% | (0) | ||
Hva drakk du til lunsjen i dag? | ||||
Ingenting | 0% | (0) | ||
Melk (og kakaomelk eller annen melk med smak) | 60% | (6) | ||
Water | 10% | (1) | ||
Juice eller fruktdrikk | 20% | (2) | ||
Saft | 10% | (1) | ||
Brus | 0% | (0) | ||
Kaffe | 0% | (0) | ||
Te | 0% | (0) | ||
Annen drikke | 0% | (0) | ||
Hva slags melk drakk du til lunsjen? | ||||
Skummet melk | 0% | (0) | ||
Lettmelk 0.5% eller 0.7% | 67% | (4) | ||
Lettmelk 1% eller 1.2% | 33% | (2) | ||
Helmelk | 0% | (0) | ||
Sjokomelk eller annen melk med smak | 0% | (0) | ||
Spiste du opp all maten? | ||||
Yes | 50% | (5) | ||
Nei | 50% | (5) | ||
Hvorfor spiste du ikke opp all maten? | ||||
Hadde ikke tid | 40% | (2) | ||
Ble mett | 60% | (3) | ||
Likte ikke maten | 0% | (0) | ||
Skal spise resten senere (for eksempel på SFO) | 0% | (0) | ||
Hvilke rester av denne lunsjen ble kastet? | ||||
Brød, knekkebrød eller rundstykker | 40% | (2) | ||
Frukt | 0% | (0) | ||
Grønnsaker | 20% | (1) | ||
Drikke | 20% | (1) | ||
Annen mat | 40% | (2) | ||
Hvor sunn mener du lunsjen din er? | ||||
Svært usunn | 22% | (2) | ||
Nokså usunn | 11% | (1) | ||
Nøytral | 56% | (5) | ||
Nokså sunn | 11% | (1) | ||
Svært sunn | 0% | (0) | ||
Hvor godt smakte lunsjen din i dag? | ||||
Svært dårlig | 0% | (0) | ||
Nokså dårlig | 0% | (0) | ||
Nøytral | 29% | (2) | ||
Nokså bra | 14% | (1) | ||
Svært bra | 57% | (4) | ||
Hva gjorde du på mens du spiste? | ||||
Tittet på storskjerm | 10% | (1) | ||
Hørte på høytlesing | 0% | (0) | ||
Hørte på musikk | 0% | (0) | ||
Snakket med andre | 80% | (8) | ||
Registrerte svar på denne undersøkelsen | 0% | (0) | ||
Jobbet med skolearbeid | 0% | (0) | ||
Annet | 20% | (2) | ||
Hvor fikk du dagens lunsj fra? | ||||
Matpakke hjemmefra | 78% | (7) | ||
Kjøpt i skolens kantine | 44% | (4) | ||
Kjøpt i butikk eller kiosk | 0% | (0) | ||
Skolemelk-abonnement | 11% | (1) | ||
Skolefrukt-abonnement | 0% | (0) | ||
Tilbud organisert av skolen | 0% | (0) | ||
Laget du din egen lunsj? | ||||
Yes | 50% | (5) | ||
Nei | 50% | (5) | ||
Hvor vanlig er det at du ikke spiser i løpet av skoledagen? | ||||
Spiser aldri skolemat | 10% | (1) | ||
Spiser noen dager, andre dager ikke | 30% | (3) | ||
Spiser som regel skolemat | 60% | (6) | ||
Har du spist frokost i dag? | ||||
Yes | 80% | (8) | ||
Nei | 20% | (2) | ||
Kjønn | ||||
Jente | 50% | (5) | ||
Gutt | 50% | (5) | ||
Klassetrinn | ||||
1. trinn | 0% | (0) | ||
2. trinn | 0% | (0) | ||
3. trinn | 0% | (0) | ||
4. trinn | 0% | (0) | ||
5. trinn | 0% | (0) | ||
6. trinn | 100% | (10) | ||
7. trinn | 0% | (0) | ||
8. trinn | 0% | (0) | ||
9. trinn | 0% | (0) | ||
10. trinn | 0% | (0) | ||
VG1 | 0% | (0) | ||
VG2 | 0% | (0) | ||
VG3 | 0% | (0) | ||
Høyere utdanning | 0% | (0) | ||
Ikke i skolen | 0% | (0) |