miljolare.on logo miljolare.no logo  
  om nettverket | kontakt | A til Å | english
Du er her: Forsiden > Klima og luftkvalitet > CO2 på skoleveien > Vis resultater > CO2 på skoleveien

CO2 på skoleveien


Deltaker:Nordstrand videregående skoleDeltakerside
Område:Nordstrand (Oslo, Oslo)Områdeside
Dato:27.09.2007»Andre datoer

CO2-utslipp / Spørreskjema / KlimatiltakAlle resultater

Elevene sine forslag til tiltak for å redusere klimagassutslipp

Om alle de egoistiske FrP'erne ble kastet ut av Norge, ville Co2 utslippene sunket, vi sosialister er mye flinkere til å bruke trikken, bussen eller toget. FrP'erne er derimot egoistiske drittsekker som bare tenker på seg selv! kast dem ut av landet!


Mer kollektiv trafikk.


Flere burde bruke kollektiv transport eller el-bil.


man kan gjøre kolektiv trafikk billigere, det er for dyrt sånn som det er nå.


kjøre mer miljøvennlig og spare strøm. og bruke kollektive trafikk.


Fler bruker el-bil. og mer kolektiv transport. bruke mer av andre framkomstmidler, som sykkel osv.


Flere bruker kolektiv transport eller el-bil. Flere kan bruke andre transportmiddler som sykkel eller gå.


- Kollektiv trafikk


At flere tar kollektivtrafikk eller sykler til jobb/skole enn at alle tar sin egen bil. Hvis de må ta bil kan de jo kanskje ta bil sammen, slik at de slipper å ta hver sine biler. Jeg sier mer kollektiv trafikk.


Det jeg mener vi kunne ha gjort, er å få mere kolekttiv trafikk og billigere avgifter.


Slik som faren min som sykler 3 Mil hver dag til jobb, burde de som kjører bil ta seg sammen! Det eneste man oppnår er trafikkaos og enda mere forurensing og utslipp.Jeg sykler til skolen hver dag, og jeg har ikke sett makan til trafikkø i hele mitt liv! Fuck FRP!!


Hvis billettprisen på kollektiv trafikk ble litt lavere eller at antall avganger økte ville enda flere ha tatt i bruk kollektiv trafikk. Man kunne også innføre en slags avgift på ungdommer som heller vil bruke moped enn benytte seg av kollektiv trafikk. Hvis man hadde en slik avgift ville færre tatt i bruk mopeder.


Jeg mener at vi kunne redusert mye C02-utslipp om brukte mer kollektiv trafikk, og for at flere velger å kjøre kollektiv må vi redusere avgiftene.


Isteden for å kjøre bil til skolen,eller jobb så kan man heller benytte seg av kollektivtransport.Da blir det ikke så mange biler som er ute og kjører samtidig, og da blir det mye utslipp.Hvis 50 stk. tar bussen så erstatter man cirka 1,2 km bil kø.I de 1,2 kilometerne så er det plass til mange biler, så da er det bedre og kjøre kollektiv transport til jobb og skole. men på min skole så er det mange som har kort gangvei til skolen,som benytter seg av scooter til skolen, det er helt unødvendig,for da slippes det ut unødvendig Co2 utslipp.


For å redusere CO2-utslippene har veldig mange foreslått kollektiv trafikk. Men, man kan jo begrense hvor mange biler pr familie skal ha. Også kan vi slå av motoren, når det er kø på veien, eller at vi bruket biler som går på gass eller el-biler.


For å redusere CO2 utslippene kan man: *Begrense antall biler per familie. * Bruke flere El-biler. * Bruke sykklen sin mer enn bilen eller rett å slett gå...


Mitt foreslag er at man kan gjøre som at det ikke blir kø på morningen så bilene ikke står med motoren på og gjør at det kommer eksos ut. Kommunen kan lage flere fortau så folk kan gå eller sykle.


Jeg som enkeltperson kan ikke utrette stort, i skolegåreden er det ca 50-60 mopeder/motorsykler. Jeg tviler sterkt på at noen av disse vil ofre seg for å spare miljøet. Hva kunne jeg gjort? Jeg bor 5,9 km unna skolen og har ingen plan om å gå eller sykle. De gangene jeg har tatt bussen har den vært helt stappa full, og det var heller ingen behagelig opplevelse. Men jeg mener at de som ikke har noen annen mulighet bør gjøre det. Jeg vil også tro at i fremtiden vil teknologi gjøre biler mer miljøvennlige.


Jeg mener at hvis man setter ned prisene på billetene til kolektiv transport fører det til at mer folk tar kolektiv transport isteden for å bli kjørt. pluss at hver og en kan prøve å gå eller skykle til skolen istedenfor å bli kjørt. man burde også senke ned prisene på el-biler.