Hopp til hovedinnhold

Resultater

Alle områder»Agder»Rygnestadtunet»»11.12.2002 ()

Deltaker:Valle skule
Område:Rygnestadtunet (Valle, Agder)
Kulturminne: 
Dato:11.12.2002

Klassetrinn for barn som var med:
9.

Antall personer:
18

Antall dugnadstimar:
330

Lokale foreininger eller lag det er samarbeidet med:
Setesdalsmuseet

Beskriving av gjennomføringa:
Setesdalsmuseet sine folk saga ned granstrengler i skogen, våre elevar var med på å bere fram og få av barken ved sevling og høvling. Denne joben vart gjort på vårparten. Bileta viser dette godt. Strenglane turka over sommaren og vart frakta til Rygnestadtunet. Der var elevane med på arbeidet med å skifte ut rotne påler og strenglar. Museet sine folk var arbeidsleiarar og heldt reiskap. For våre elevar var det masse praktisk arbeid å vere med på.

I tillegg til dette praktiske arbeidet arbeidde klassen også med historie knytta til Rygnestadtunet, særleg om Vonde-Åsmund, i kunst&handverk kom også Rygnestadtunet inn som tema innan byggeskikk (lafting) og elevane laga modellar med fyrstikker og leire. Også innan norsk kom temaet inn i form av rapportskriving og også dikt og stev. Eg avsluttar med eit par eksempel frå ein av elevane, Petra Marie Homme:

RYGNESTAD
Oppå Rygnestad'e
der e det ein vonde kar'e
di e åsmund så vond som han e
drepe elle slågast e alt han vi
dytte fok meiå fossa
skyte fok me pistole
oppå rygnestad'e

GJERDET
Gjerde må han have rundt ein garde
Så Åsmund alli kan stikke av'e
Bygd av tømmer frå hass sis skoge
Take vekk barjen ig så må ein kviste
Di va eit kalleg arbeid
Di va di eeg visste
Vanslegare enn du trur
Eg lurer på om koffåre in hive gjerde
Kanskje fordi fok e så kalleg svære

For våre elevar har dette vore eit svært bra prosjekt der ikkje minst elevar som ellers ikkje alltid er mest positiv til skulen fekk oppgåver dei lika. Noko som var med på å gjere det bra var at det var masse praktisk arbeid å halde på med heile tida slik at det ikkje vart venting og lite å gjere. Elevane fekk også prøve seg på reiskap dei ikkje kjende frå før som sevlespade og kniv til å skjere av barken med.
Positivt var det også at elevane fekk møte andre vaksne enn lærarane dei har med å gjere til dagleg. Dei fekk ei klar oppleving av å vere med i eit arbeidslag.

Ryddeaksjon:
Ryddeaksjonen 2002