Solenergi
Solcellemålinger / Spørreskjema / Kart / Deltakere
Sammenlikn gutter og jenter Sammenlikn årstrinn Sammenlikn deltakere Sammenlikn fylker
Solenergi er billigere enn annen energi. |
Helt enig |
1.-2. klasse | | 0% | (0) |
3.-4. klasse | | 100% | (2) |
5.-6. klasse | | 42% | (37) |
7.-8. klasse | | 48% | (92) |
9.-10. klasse | | 42% | (53) |
Videregående | | 18% | (20) |
|
Litt enig |
1.-2. klasse | | 0% | (0) |
3.-4. klasse | | 0% | (0) |
5.-6. klasse | | 40% | (35) |
7.-8. klasse | | 34% | (66) |
9.-10. klasse | | 37% | (46) |
Videregående | | 53% | (59) |
|
Vet ikke |
1.-2. klasse | | 100% | (1) |
3.-4. klasse | | 0% | (0) |
5.-6. klasse | | 14% | (12) |
7.-8. klasse | | 7% | (14) |
9.-10. klasse | | 8% | (10) |
Videregående | | 9% | (10) |
|
Litt uenig |
1.-2. klasse | | 0% | (0) |
3.-4. klasse | | 0% | (0) |
5.-6. klasse | | 3% | (3) |
7.-8. klasse | | 6% | (11) |
9.-10. klasse | | 6% | (8) |
Videregående | | 11% | (12) |
|
Helt uenig |
1.-2. klasse | | 0% | (0) |
3.-4. klasse | | 0% | (0) |
5.-6. klasse | | 1% | (1) |
7.-8. klasse | | 5% | (9) |
9.-10. klasse | | 6% | (8) |
Videregående | | 9% | (10) |
|
|
Bruk av mer fornybar energi vil redusere forurensingen. |
Helt enig |
1.-2. klasse | | 0% | (0) |
3.-4. klasse | | 100% | (2) |
5.-6. klasse | | 53% | (47) |
7.-8. klasse | | 55% | (105) |
9.-10. klasse | | 70% | (88) |
Videregående | | 77% | (86) |
|
Litt enig |
1.-2. klasse | | 0% | (0) |
3.-4. klasse | | 0% | (0) |
5.-6. klasse | | 22% | (19) |
7.-8. klasse | | 27% | (51) |
9.-10. klasse | | 14% | (17) |
Videregående | | 17% | (19) |
|
Vet ikke |
1.-2. klasse | | 100% | (1) |
3.-4. klasse | | 0% | (0) |
5.-6. klasse | | 17% | (15) |
7.-8. klasse | | 12% | (23) |
9.-10. klasse | | 13% | (16) |
Videregående | | 2% | (2) |
|
Litt uenig |
1.-2. klasse | | 0% | (0) |
3.-4. klasse | | 0% | (0) |
5.-6. klasse | | 6% | (5) |
7.-8. klasse | | 5% | (9) |
9.-10. klasse | | 2% | (3) |
Videregående | | 3% | (3) |
|
Helt uenig |
1.-2. klasse | | 0% | (0) |
3.-4. klasse | | 0% | (0) |
5.-6. klasse | | 2% | (2) |
7.-8. klasse | | 2% | (4) |
9.-10. klasse | | 1% | (1) |
Videregående | | 1% | (1) |
|
|
Fornybare energiressurser (som solenergi) bør bli benyttet mer i Norge |
Helt enig |
1.-2. klasse | | 0% | (0) |
3.-4. klasse | | 100% | (2) |
5.-6. klasse | | 50% | (44) |
7.-8. klasse | | 55% | (106) |
9.-10. klasse | | 46% | (58) |
Videregående | | 50% | (55) |
|
Litt enig |
1.-2. klasse | | 0% | (0) |
3.-4. klasse | | 0% | (0) |
5.-6. klasse | | 27% | (24) |
7.-8. klasse | | 30% | (58) |
9.-10. klasse | | 34% | (42) |
Videregående | | 40% | (44) |
|
Vet ikke |
1.-2. klasse | | 100% | (1) |
3.-4. klasse | | 0% | (0) |
5.-6. klasse | | 15% | (13) |
7.-8. klasse | | 9% | (18) |
9.-10. klasse | | 9% | (11) |
Videregående | | 5% | (6) |
|
Litt uenig |
1.-2. klasse | | 0% | (0) |
3.-4. klasse | | 0% | (0) |
5.-6. klasse | | 8% | (7) |
7.-8. klasse | | 5% | (10) |
9.-10. klasse | | 8% | (10) |
Videregående | | 4% | (4) |
|
Helt uenig |
1.-2. klasse | | 0% | (0) |
3.-4. klasse | | 0% | (0) |
5.-6. klasse | | 0% | (0) |
7.-8. klasse | | 0% | (0) |
9.-10. klasse | | 3% | (4) |
Videregående | | 2% | (2) |
|
|
Jeg vil oppmuntre skolen min til å installere solceller og benytte andre fornybare energikilder. |
Helt enig |
1.-2. klasse | | 0% | (0) |
3.-4. klasse | | 100% | (2) |
5.-6. klasse | | 31% | (27) |
7.-8. klasse | | 22% | (43) |
9.-10. klasse | | 18% | (23) |
Videregående | | 33% | (37) |
|
Litt enig |
1.-2. klasse | | 0% | (0) |
3.-4. klasse | | 0% | (0) |
5.-6. klasse | | 31% | (27) |
7.-8. klasse | | 41% | (78) |
9.-10. klasse | | 34% | (43) |
Videregående | | 27% | (30) |
|
Vet ikke |
1.-2. klasse | | 100% | (1) |
3.-4. klasse | | 0% | (0) |
5.-6. klasse | | 16% | (14) |
7.-8. klasse | | 24% | (47) |
9.-10. klasse | | 26% | (33) |
Videregående | | 20% | (22) |
|
Litt uenig |
1.-2. klasse | | 0% | (0) |
3.-4. klasse | | 0% | (0) |
5.-6. klasse | | 15% | (13) |
7.-8. klasse | | 7% | (13) |
9.-10. klasse | | 11% | (14) |
Videregående | | 11% | (12) |
|
Helt uenig |
1.-2. klasse | | 0% | (0) |
3.-4. klasse | | 0% | (0) |
5.-6. klasse | | 8% | (7) |
7.-8. klasse | | 6% | (11) |
9.-10. klasse | | 10% | (12) |
Videregående | | 9% | (10) |
|
|
Norge fører en bærekraftig klimapolitikk. |
Helt enig |
1.-2. klasse | | 0% | (0) |
3.-4. klasse | | 0% | (0) |
5.-6. klasse | | 14% | (12) |
7.-8. klasse | | 9% | (17) |
9.-10. klasse | | 11% | (14) |
Videregående | | 10% | (11) |
|
Litt enig |
1.-2. klasse | | 0% | (0) |
3.-4. klasse | | 100% | (2) |
5.-6. klasse | | 24% | (21) |
7.-8. klasse | | 29% | (56) |
9.-10. klasse | | 26% | (32) |
Videregående | | 36% | (40) |
|
Vet ikke |
1.-2. klasse | | 100% | (1) |
3.-4. klasse | | 0% | (0) |
5.-6. klasse | | 42% | (37) |
7.-8. klasse | | 46% | (88) |
9.-10. klasse | | 52% | (65) |
Videregående | | 32% | (35) |
|
Litt uenig |
1.-2. klasse | | 0% | (0) |
3.-4. klasse | | 0% | (0) |
5.-6. klasse | | 11% | (10) |
7.-8. klasse | | 11% | (22) |
9.-10. klasse | | 10% | (12) |
Videregående | | 15% | (17) |
|
Helt uenig |
1.-2. klasse | | 0% | (0) |
3.-4. klasse | | 0% | (0) |
5.-6. klasse | | 9% | (8) |
7.-8. klasse | | 5% | (9) |
9.-10. klasse | | 2% | (2) |
Videregående | | 7% | (8) |
|
|
Staten bør lage lover som legger bedre til rette for bruk av fornybar energi. |
Vet ikke |
1.-2. klasse | | 0% | (0) |
3.-4. klasse | | 0% | (0) |
5.-6. klasse | | 10% | (9) |
7.-8. klasse | | 6% | (12) |
9.-10. klasse | | 10% | (13) |
Videregående | | 4% | (4) |
|
Ikke viktig |
1.-2. klasse | | 0% | (0) |
3.-4. klasse | | 0% | (0) |
5.-6. klasse | | 1% | (1) |
7.-8. klasse | | 4% | (7) |
9.-10. klasse | | 4% | (5) |
Videregående | | 4% | (4) |
|
Litt viktig |
1.-2. klasse | | 0% | (0) |
3.-4. klasse | | 0% | (0) |
5.-6. klasse | | 14% | (12) |
7.-8. klasse | | 26% | (50) |
9.-10. klasse | | 19% | (24) |
Videregående | | 18% | (20) |
|
Viktig |
1.-2. klasse | | 100% | (1) |
3.-4. klasse | | 50% | (1) |
5.-6. klasse | | 27% | (24) |
7.-8. klasse | | 32% | (62) |
9.-10. klasse | | 34% | (43) |
Videregående | | 36% | (40) |
|
Veldig viktig |
1.-2. klasse | | 0% | (0) |
3.-4. klasse | | 0% | (0) |
5.-6. klasse | | 30% | (26) |
7.-8. klasse | | 23% | (45) |
9.-10. klasse | | 22% | (28) |
Videregående | | 18% | (20) |
|
Helt nødvendig |
1.-2. klasse | | 0% | (0) |
3.-4. klasse | | 50% | (1) |
5.-6. klasse | | 18% | (16) |
7.-8. klasse | | 8% | (16) |
9.-10. klasse | | 10% | (12) |
Videregående | | 21% | (23) |
|
|
Hver enkelt av oss bør være flinkere til å gjøre miljøbevisste valg selv om dette kanskje vil være dyrere på kort sikt. |
Vet ikke |
1.-2. klasse | | 0% | (0) |
3.-4. klasse | | 0% | (0) |
5.-6. klasse | | 11% | (10) |
7.-8. klasse | | 9% | (18) |
9.-10. klasse | | 14% | (18) |
Videregående | | 3% | (3) |
|
Ikke viktig |
1.-2. klasse | | 0% | (0) |
3.-4. klasse | | 0% | (0) |
5.-6. klasse | | 1% | (1) |
7.-8. klasse | | 3% | (5) |
9.-10. klasse | | 4% | (5) |
Videregående | | 1% | (1) |
|
Litt viktig |
1.-2. klasse | | 0% | (0) |
3.-4. klasse | | 0% | (0) |
5.-6. klasse | | 18% | (16) |
7.-8. klasse | | 19% | (37) |
9.-10. klasse | | 15% | (19) |
Videregående | | 15% | (17) |
|
Viktig |
1.-2. klasse | | 100% | (1) |
3.-4. klasse | | 50% | (1) |
5.-6. klasse | | 18% | (16) |
7.-8. klasse | | 23% | (45) |
9.-10. klasse | | 30% | (37) |
Videregående | | 31% | (34) |
|
Veldig viktig |
1.-2. klasse | | 0% | (0) |
3.-4. klasse | | 50% | (1) |
5.-6. klasse | | 27% | (24) |
7.-8. klasse | | 26% | (50) |
9.-10. klasse | | 20% | (25) |
Videregående | | 24% | (27) |
|
Helt nødvendig |
1.-2. klasse | | 0% | (0) |
3.-4. klasse | | 0% | (0) |
5.-6. klasse | | 24% | (21) |
7.-8. klasse | | 19% | (37) |
9.-10. klasse | | 17% | (21) |
Videregående | | 26% | (29) |
|
|
Vi må forske mer for å utvikle teknologien bak fornybare ressurser slik at fornybar energi blir billigere og mer effektiv. |
Vet ikke |
1.-2. klasse | | 0% | (0) |
3.-4. klasse | | 0% | (0) |
5.-6. klasse | | 18% | (16) |
7.-8. klasse | | 6% | (12) |
9.-10. klasse | | 11% | (14) |
Videregående | | 3% | (3) |
|
Ikke viktig |
1.-2. klasse | | 0% | (0) |
3.-4. klasse | | 0% | (0) |
5.-6. klasse | | 1% | (1) |
7.-8. klasse | | 3% | (6) |
9.-10. klasse | | 4% | (5) |
Videregående | | 0% | (0) |
|
Litt viktig |
1.-2. klasse | | 0% | (0) |
3.-4. klasse | | 0% | (0) |
5.-6. klasse | | 9% | (8) |
7.-8. klasse | | 19% | (37) |
9.-10. klasse | | 2% | (3) |
Videregående | | 2% | (2) |
|
Viktig |
1.-2. klasse | | 100% | (1) |
3.-4. klasse | | 0% | (0) |
5.-6. klasse | | 16% | (14) |
7.-8. klasse | | 21% | (41) |
9.-10. klasse | | 24% | (30) |
Videregående | | 21% | (23) |
|
Veldig viktig |
1.-2. klasse | | 0% | (0) |
3.-4. klasse | | 50% | (1) |
5.-6. klasse | | 24% | (21) |
7.-8. klasse | | 22% | (42) |
9.-10. klasse | | 24% | (30) |
Videregående | | 23% | (26) |
|
Helt nødvendig |
1.-2. klasse | | 0% | (0) |
3.-4. klasse | | 50% | (1) |
5.-6. klasse | | 32% | (28) |
7.-8. klasse | | 28% | (54) |
9.-10. klasse | | 34% | (43) |
Videregående | | 51% | (57) |
|
|
Vi må bedre pengestøtteordninger for å ta i bruk fornybare energikilder. |
Vet ikke |
1.-2. klasse | | 0% | (0) |
3.-4. klasse | | 0% | (0) |
5.-6. klasse | | 13% | (11) |
7.-8. klasse | | 11% | (21) |
9.-10. klasse | | 22% | (28) |
Videregående | | 11% | (12) |
|
Ikke viktig |
1.-2. klasse | | 0% | (0) |
3.-4. klasse | | 0% | (0) |
5.-6. klasse | | 2% | (2) |
7.-8. klasse | | 5% | (10) |
9.-10. klasse | | 6% | (7) |
Videregående | | 7% | (8) |
|
Litt viktig |
1.-2. klasse | | 0% | (0) |
3.-4. klasse | | 50% | (1) |
5.-6. klasse | | 17% | (15) |
7.-8. klasse | | 24% | (46) |
9.-10. klasse | | 14% | (17) |
Videregående | | 22% | (24) |
|
Viktig |
1.-2. klasse | | 100% | (1) |
3.-4. klasse | | 0% | (0) |
5.-6. klasse | | 18% | (16) |
7.-8. klasse | | 28% | (53) |
9.-10. klasse | | 31% | (39) |
Videregående | | 25% | (28) |
|
Veldig viktig |
1.-2. klasse | | 0% | (0) |
3.-4. klasse | | 0% | (0) |
5.-6. klasse | | 26% | (23) |
7.-8. klasse | | 19% | (36) |
9.-10. klasse | | 16% | (20) |
Videregående | | 20% | (22) |
|
Helt nødvendig |
1.-2. klasse | | 0% | (0) |
3.-4. klasse | | 50% | (1) |
5.-6. klasse | | 24% | (21) |
7.-8. klasse | | 14% | (26) |
9.-10. klasse | | 11% | (14) |
Videregående | | 15% | (17) |
|
|
Vi må endre våre sosiale normer, verdier og livsstil. |
Vet ikke |
1.-2. klasse | | 0% | (0) |
3.-4. klasse | | 0% | (0) |
5.-6. klasse | | 17% | (15) |
7.-8. klasse | | 19% | (37) |
9.-10. klasse | | 14% | (18) |
Videregående | | 4% | (4) |
|
Ikke viktig |
1.-2. klasse | | 0% | (0) |
3.-4. klasse | | 0% | (0) |
5.-6. klasse | | 7% | (6) |
7.-8. klasse | | 12% | (23) |
9.-10. klasse | | 17% | (21) |
Videregående | | 17% | (19) |
|
Litt viktig |
1.-2. klasse | | 0% | (0) |
3.-4. klasse | | 0% | (0) |
5.-6. klasse | | 18% | (16) |
7.-8. klasse | | 31% | (60) |
9.-10. klasse | | 24% | (30) |
Videregående | | 31% | (34) |
|
Viktig |
1.-2. klasse | | 100% | (1) |
3.-4. klasse | | 0% | (0) |
5.-6. klasse | | 26% | (23) |
7.-8. klasse | | 20% | (39) |
9.-10. klasse | | 31% | (39) |
Videregående | | 29% | (32) |
|
Veldig viktig |
1.-2. klasse | | 0% | (0) |
3.-4. klasse | | 100% | (2) |
5.-6. klasse | | 18% | (16) |
7.-8. klasse | | 11% | (21) |
9.-10. klasse | | 10% | (13) |
Videregående | | 13% | (14) |
|
Helt nødvendig |
1.-2. klasse | | 0% | (0) |
3.-4. klasse | | 0% | (0) |
5.-6. klasse | | 14% | (12) |
7.-8. klasse | | 6% | (12) |
9.-10. klasse | | 3% | (4) |
Videregående | | 7% | (8) |
|
|
Vi må bli flinkere til å informere hverandre om problemene med bruk av fossile energikilder. |
Vet ikke |
1.-2. klasse | | 0% | (0) |
3.-4. klasse | | 0% | (0) |
5.-6. klasse | | 13% | (11) |
7.-8. klasse | | 6% | (11) |
9.-10. klasse | | 14% | (18) |
Videregående | | 3% | (3) |
|
Ikke viktig |
1.-2. klasse | | 0% | (0) |
3.-4. klasse | | 0% | (0) |
5.-6. klasse | | 5% | (4) |
7.-8. klasse | | 5% | (9) |
9.-10. klasse | | 6% | (8) |
Videregående | | 6% | (7) |
|
Litt viktig |
1.-2. klasse | | 0% | (0) |
3.-4. klasse | | 0% | (0) |
5.-6. klasse | | 13% | (11) |
7.-8. klasse | | 27% | (51) |
9.-10. klasse | | 24% | (30) |
Videregående | | 24% | (27) |
|
Viktig |
1.-2. klasse | | 100% | (1) |
3.-4. klasse | | 0% | (0) |
5.-6. klasse | | 28% | (25) |
7.-8. klasse | | 30% | (58) |
9.-10. klasse | | 27% | (34) |
Videregående | | 32% | (36) |
|
Veldig viktig |
1.-2. klasse | | 0% | (0) |
3.-4. klasse | | 50% | (1) |
5.-6. klasse | | 22% | (19) |
7.-8. klasse | | 19% | (37) |
9.-10. klasse | | 19% | (24) |
Videregående | | 25% | (28) |
|
Helt nødvendig |
1.-2. klasse | | 0% | (0) |
3.-4. klasse | | 50% | (1) |
5.-6. klasse | | 20% | (18) |
7.-8. klasse | | 14% | (26) |
9.-10. klasse | | 9% | (11) |
Videregående | | 9% | (10) |
|
|
Temaet bærekraftig bruk av energikilder bør tyngre inn i undervisningen. |
Vet ikke |
1.-2. klasse | | 0% | (0) |
3.-4. klasse | | 0% | (0) |
5.-6. klasse | | 16% | (14) |
7.-8. klasse | | 17% | (32) |
9.-10. klasse | | 24% | (30) |
Videregående | | 7% | (8) |
|
Ikke viktig |
1.-2. klasse | | 0% | (0) |
3.-4. klasse | | 0% | (0) |
5.-6. klasse | | 11% | (10) |
7.-8. klasse | | 7% | (13) |
9.-10. klasse | | 9% | (11) |
Videregående | | 6% | (7) |
|
Litt viktig |
1.-2. klasse | | 0% | (0) |
3.-4. klasse | | 0% | (0) |
5.-6. klasse | | 11% | (10) |
7.-8. klasse | | 33% | (63) |
9.-10. klasse | | 18% | (23) |
Videregående | | 24% | (27) |
|
Viktig |
1.-2. klasse | | 100% | (1) |
3.-4. klasse | | 50% | (1) |
5.-6. klasse | | 27% | (24) |
7.-8. klasse | | 21% | (41) |
9.-10. klasse | | 24% | (30) |
Videregående | | 30% | (33) |
|
Veldig viktig |
1.-2. klasse | | 0% | (0) |
3.-4. klasse | | 50% | (1) |
5.-6. klasse | | 18% | (16) |
7.-8. klasse | | 14% | (27) |
9.-10. klasse | | 14% | (18) |
Videregående | | 21% | (23) |
|
Helt nødvendig |
1.-2. klasse | | 0% | (0) |
3.-4. klasse | | 0% | (0) |
5.-6. klasse | | 16% | (14) |
7.-8. klasse | | 8% | (16) |
9.-10. klasse | | 10% | (13) |
Videregående | | 12% | (13) |
|
|
Vi må få høyere inntekter slik at vi har råd til å velge miljøvennlige løsninger som gjerne ikke er de billigste. |
Vet ikke |
1.-2. klasse | | 0% | (0) |
3.-4. klasse | | 0% | (0) |
5.-6. klasse | | 14% | (12) |
7.-8. klasse | | 9% | (17) |
9.-10. klasse | | 20% | (25) |
Videregående | | 10% | (11) |
|
Ikke viktig |
1.-2. klasse | | 0% | (0) |
3.-4. klasse | | 0% | (0) |
5.-6. klasse | | 6% | (5) |
7.-8. klasse | | 7% | (13) |
9.-10. klasse | | 12% | (15) |
Videregående | | 26% | (29) |
|
Litt viktig |
1.-2. klasse | | 0% | (0) |
3.-4. klasse | | 0% | (0) |
5.-6. klasse | | 19% | (17) |
7.-8. klasse | | 26% | (50) |
9.-10. klasse | | 8% | (10) |
Videregående | | 18% | (20) |
|
Viktig |
1.-2. klasse | | 100% | (1) |
3.-4. klasse | | 100% | (2) |
5.-6. klasse | | 15% | (13) |
7.-8. klasse | | 23% | (45) |
9.-10. klasse | | 28% | (35) |
Videregående | | 20% | (22) |
|
Veldig viktig |
1.-2. klasse | | 0% | (0) |
3.-4. klasse | | 0% | (0) |
5.-6. klasse | | 19% | (17) |
7.-8. klasse | | 14% | (26) |
9.-10. klasse | | 15% | (19) |
Videregående | | 9% | (10) |
|
Helt nødvendig |
1.-2. klasse | | 0% | (0) |
3.-4. klasse | | 0% | (0) |
5.-6. klasse | | 27% | (24) |
7.-8. klasse | | 21% | (41) |
9.-10. klasse | | 17% | (21) |
Videregående | | 17% | (19) |
|
|
|